Definicje
Dla potrzeb Polityki Prywatności, poniższym zwrotom nadaje się następujące znaczenie:
- Firma/ADO – Marta Łuszczewska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą DiM Projekt Marta Łuszczewska z siedzibą przy ul. Kościuszki 5/2, 44-100 Gliwice, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod nr NIP 6472574088, tel.: 501360544, e-mail: biuro@dimprojekt.pl; w stosunku do Klientów będących osobami fizycznymi, Firma jest administratorem danych osobowych w rozumieniu powszechnie obowiązujących przepisów prawa (ADO),
- Klient - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność do czynności prawnych, zawierająca Umowę; w razie wątpliwości uznaje się, że osoba dokonująca czynności faktycznych i prawnych na rzecz i w imieniu Klienta jest do tego umocowana przez Klienta i ponosi z tego tytułu solidarną odpowiedzialność z Klientem;
- Witryna - strona internetowa pod adresem www.dimprojekt.pl, na której zamieszczone są szczegółowe informacje odnośnie działania Firmy; Witryna jest dostępna pod adresem: www.dimprojekt.pl, a także przypisana do domeny poczta elektroniczna pod adresem biuro@dimprojekt.pl.
- Umowa - – zawierana pomiędzy Klientem a Firmą umowa na wykonanie usług projektowych (architektonicznych, budowlanych i innych branżowych), usług ocen i ekspertyz technicznych lub usług związanych z kierowaniem robotami budowlanymi,
§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejsza polityka prywatności (dalej: Polityka) określa zasady ochrony danych osobowych Klientów będących osobami fizycznymi (dalej: Dane) korzystających z Witryny w celu kontaktu z Firmą i/lub zawarcia Umowy, jej dalszej realizacji oraz rodzaj, sposób i cel wykorzystywanych przez ADO plików cookies.
§ 2. Dane osobowe
- Administratorem danych Osobowych Klientów jest Marta Łuszczewska prowadząca działalność gospodarczą pod firmą DiM Projekt Marta Łuszczewska z siedzibą przy ul. Kościuszki 5/2, 44-100 Gliwice, wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod nr NIP 6472574088, tel.: 501360544, e-mail: biuro@dimprojekt.pl, dalej: ADO.
- ADO oświadcza, że Dane Klienta są przetwarzane zgodnie z regulacjami zawartymi w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz Ustawie o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2014, poz. 1182 z późn. zm.), przepisami zmieniającymi albo zastępującymi te akty oraz wszelkimi innymi powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
-
ADO wskazuje, że Dane Klienta pozyskane przez niego w szczególności w związku z korzystaniem z Witryny, przesyłanie danych osobowych oraz danych związanych z nieruchomościami, zawieranie Umów, jak również w wyniku korzystania z wszelkich innych usług świadczonych przez ADO, będą przetwarzane w następujących celach i na następujących podstawach:
- odpowiedzi na zapytania Klienta w ramach formularza kontaktowego umieszczonego w Witrynie, rozpowszechniania wizerunku oraz zapisywania danych w plikach cookies, gromadzenia danych ze stron www oraz aplikacji mobilnych – na podstawie zgody Klienta,
-
podjęcia działań na żądanie Klienta przed zawarciem Umowy oraz w celu wykonania Umowy, w szczególności:
- świadczenia usług drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z Witryny,
- przetwarzania danych przekazanych do sporządzenia wyceny lub zawarcia i dalszej realizacji umowy,
- zmiany lub rozwiązania Umowy,
- komunikacji z Klientem,
- rozpatrywania wniosków, sprzeciwów, reklamacji i innych pism kierowanych przez Klienta do ADO,
- wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na ADO, w szczególności realizacji obowiązków podatkowych, rachunkowych i archiwalnych,
-
wynikającym z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez ADO, w tym w celu:
- ustalenia, dochodzenia lub ochrony roszczeń ADO,
- ochrony przed roszczeniami Klienta czy próbami oszustwa,
- marketingu własnych usług ADO, w tym umieszczania w Witrynie przykładowych realizacji wykonanych usług,
- analitycznym, statystycznym i zarządczym, w tym wewnętrznej sprawozdawczości i analizy zarządczej, statystycznej i badawczej mającej na celu rozwój i ulepszenie świadczonych przez ADO usług,
- przeprowadzania audytów wewnętrznych i inspekcji,
- wprowadzania biznesowych mechanizmów kontrolnych,
- zarządzania operacjami przejęcia, łączeń, podziałów, przekształceń.
- Przetwarzane przez ADO Dane Klienta obejmują: imiona i nazwiska, firmę, numer identyfikacyjny (m. in. PESEL, NIP, REGON i inne numery w odpowiednich rejestrach podmiotów zagranicznych), adres poczty elektronicznej, numer telefonu, adres prowadzenia działalności, zamieszkania i korespondencyjny, dane dotyczące transakcji finansowych (np. numerów rachunków, kart kredytowych lub płatniczych, innych unikalnych identyfikatorów), dane o lokalizacji, identyfikator internetowy, dane dotyczące nieruchomości (w tym adresy, numery działek, aktów notarialnych, ksiąg wieczystych, umowy i dokumenty związane z daną nieruchomością, kosztorysy, także bankowe).
- Odbiorcami Danych mogą być pracownicy ADO, podmioty współpracujące z ADO w zakresie niezbędnym do realizacji Umowy, podmioty współpracujące z ADO w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną, w szczególności zarządzania stroną internetową, na której zamieszczona jest Witryna, jak również marketingu i reklamy, obsługi prawnej, windykacyjnej, podatkowej, finansowej, księgowej lub archiwizacyjnej ADO, sądy, organy ochrony prawnej, organy nadzoru, biura informacji gospodarczej, nabywcy wierzytelności, podmioty uczestniczące w dokonywanych z udziałem ADO procesach przejęcia, łączeń, podziałów, przekształceń podmiotów gospodarczych.
- ADO nie przekazuje Dane Klienta do państw trzecich w rozumieniu rozporządzenia, o którym mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu.
-
Dane są przechowywane:
- do czasu odwołania zgody przez Klienta – w przypadku gdy ich przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej zgody,
- do czasu wniesienia sprzeciwu – w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez ADO, chyba że ADO będzie mógł nie uwzględnić sprzeciwu z przyczyn, o których mowa w ust. 9 niniejszego paragrafu.
- do czasu wygaśnięcia zobowiązań Stron wynikających z Umowy i roszczeń o ich wykonanie – w przypadku gdy ich przetwarzanie jest niezbędne dla wykonania Umowy lub podjęcia działań na żądanie Klienta przed zawarciem Umowy,
- do czasu wygaśnięcia obowiązków ADO wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
- do czasu wygaśnięcia (w tym przedawnienia) praw, roszczeń lub obowiązków ADO i Klienta – w przypadku gdy ich przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez ADO.
- Klientowi przysługuje prawo do żądania od ADO dostępu do Danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również prawo do przenoszenia Danych.
- Klient ma prawo w dowolnym momencie, z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, wnieść sprzeciw wobec przetwarzania jego Danych, gdy przetwarzanie to jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez ADO, w tym wobec profilowania na tej podstawie. ADO nie wolno już przetwarzać tych Danych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności Klienta, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń ADO.
- Jeżeli Dane są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego ADO, Klient ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania jego Danych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
- W przypadku przetwarzania Danych przez ADO na podstawie zgody Klienta, zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie, przy czym cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem
- Klient korzysta z uprawnień, o których mowa w ust. 8-11 niniejszego paragrafu w szczególności poprzez wysłanie pocztą elektroniczną na adres Kościuszki 5/2, 44-100 Gliwice stosownego żądania wraz z podaniem imienia i nazwiska Klienta, telefonicznie pod numerem 501360544 lub osobiście w siedzibie ADO.
- Klientowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Poza przypadkami, gdy wymagają tego bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, podanie Danych ADO przez Klienta jest dobrowolne, przy czym odmowa jest równoznaczna z brakiem możliwości zawarcia Umowy, jej późniejszej realizacji (lub danej części Umowy), wysłania formularza kontaktowego czy świadczenia jakichkolwiek innych usług przez ADO. W przypadku żądania usunięcia Danych przez Klienta, świadczenie usług przez ADO, w szczególności wykonanie Umowy, odpowiedź na zapytanie kontaktowe, nie dochodzi do skutku, zaś w stosunku do niewykonanej Umowy zawartej następuje skutek, jak w przypadku odstąpienia od umowy (tak jakby od początku nie była zawarta, a strony zobowiązane są zwrócić sobie nawzajem to, co już świadczyły; w takim wypadku Klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów poniesionych przez ADO w związku z lub w celu zawarcia lub wykonania Umowy).
-
Źródłem Danych są informacje pozyskane bezpośrednio od Klienta za pośrednictwem Witryny, w szczególności w ramach wyceny usług, zawarcia Umowy, formularza kontaktowego, również informacje uzyskane od osób trzecich:
- organów państwa, rejestrów publicznych i innych powszechnie dostępnych źródeł - imiona i nazwiska, numer identyfikacyjny (m. in. PESEL, NIP, REGON i inne numery w odpowiednich rejestrach podmiotów zagranicznych), adres poczty elektronicznej, numer telefonu, adres prowadzenia działalności, zamieszkania i korespondencyjny, adres strony internetowej,
- podmiotu obsługującego płatności - imiona i nazwiska, adres poczty elektronicznej, dane dotyczące transakcji finansowych (np. numerów rachunków, kart kredytowych lub płatniczych, innych unikalnych identyfikatorów),
- Dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu przetwarzaniu.
- Klient wyraża zgodę na otrzymywanie informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej poprzez odhaczenie odpowiedniego „okienka” zawierającego zgodę w ramach formularza kontaktowego. Klient ma prawo odwołania przedmiotowej zgody w każdym czasie. Skorzystanie z prawa odwołania zgody na otrzymywanie informacji handlowej jest realizowane poprzez wysłanie wiadomości mailowej na adres biuro@dimprojekt.pl.
§ 3. Pliki typu cookies
- Serwis zbiera w sposób automatyczny tylko informacje zawarte w plikach cookies.
-
Pliki (cookies) są plikami tekstowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta. Przeznaczone są do korzystania z Witryny. Podczas wizyty Klienta w Witrynie automatycznie zbierane są następujące dane Klienta:
- adres IP,
- data i czas wizyty na stronie,
- adres strony, z której Klient został przekierowany na stronę Witryny.
- ADO jest podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Klienta pliki cookies oraz mającym do nich dostęp.
-
ADO wykorzystuje pliki (cookies) w celu:
- dopasowania zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji Klienta, przede wszystkim pliki te rozpoznają jego urządzenie, aby zgodnie z jego preferencjami wyświetlić stronę,
- przygotowywania statystyk pomagających poznaniu preferencji i zachowań Klientów, analiza tych statystyk jest anonimowa i umożliwia dostosowanie zawartości i wyglądu Witryny do panujących trendów; statystyki stosuje się też do oceny popularności strony,
- Witryna stosuje dwa zasadnicze rodzaje plików (cookies) - sesyjne i stałe. Pliki sesyjne są tymczasowe, przechowuje się je do momentu opuszczenia strony Witryny przez Klienta. Pliki stałe przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta do czasu ich usunięcia przez Klienta lub przez czas wynikający z ich ustawień.
- Klient może w każdej chwili dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików (cookies) lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje można sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Należy pamiętać, że większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików (cookies) w urządzeniu końcowym.
- ADO informuje, że zmiany ustawień w przeglądarce internetowej użytkownika mogą ograniczyć dostęp do niektórych funkcji Witryny.
- Pliki (cookies) z których korzysta Witryna mogą być udostępnione partnerom oraz współpracującym z ADO reklamodawcom.